Marturie

Te cuprinde jalea cand te gandesti la unii oameni care cauta pace pentru cugetele lor in felurite obiceiuri mostenite si in felurite forme religioase.In toate acestea,ei n-o pot afla niciodata.Daca ar judeca mai adanc,ar vedea ca s-au amagit si ar incepe sa caute pacea in alta parte.Un preot catolic istoriseste urmatoarea intamplare:

”Ca preot la o inchisoare ,m-am gasit odata in imprejurarea sa pregatesc pe un condamnat la moarte.Lucrul acesta nu era usor,caci de cand afla-se ca a fost condamnat la moarte ,omul cazuse in deznadejde.Am cautat sa-l mangai si sa-i dau nadejde de iertare,daca face tot ce-l invata biserica pentru astfel de imprejurari: sa se spovedeasca,sa se impartaseasca…Omul s-a supus si a facut asa cum l-am sfatuit;dar nu avea nici o pace si nici o mangaiere .La toata truda mea de a-l mangaia ,el imi raspundea mereu: ”Nu aveti altceva?” Altceva eu nu cunosteam .Aceasta m-a facut sa ajung si eu intru-un mare zbucium sufletesc.Parea ca chinul si deznadejdea  condamnatului trecusera asupra mea si ma gandeam mereu cum sa ies din aceasta stare si cum sa ajut pe acel biet nenorocit.

Muncit de aceste ganduri mergeam intr-o zi pe strada ,cand iata ca am vazut jos in noroi un petec de hartie,pe care se puteau citi cuvintele:  ”Sangele Lui Isus Hristos ne curateste de orice pacat .” Ca un fulger imi trecu atunci prin minte gandul : ”Acesta este acel ceva <altceva> dupa care doreste condamnatul dat in grija mea”.Am ridicat foaia de jos si ducandu-ma la inchisoare am zis celui condamnat: ”Iata aici pe aceasta foaie acel „altceva” pe care il doresti”. Si pe cand citeamaceste cuvinte,cel condamnat a strigat: ”Asta este! Asta este! ”.N-a fost nevoie sa mai adaug vreun alt cuvant caci omul se lamurise pe deplin.Si cand mergeam cu el spre locul de executie,mi-a cerut sa nu-i spun altceva,ci sa-i repet mereu cuvintele care-i adusesera pace in suflet,mangaierea si odihna inimi lui: „Sangele Lui Isus Hristos ne curateste de orice pacat”.

3 gânduri despre &8222;Marturie&8221;

  1. Putem doar sa ne rugam sa fie atinsi de Duh Sfant
    Corinteni 4:3,4 Şi dacă Evanghelia noastră este acoperită, este acoperită pentru cei ce sunt pe calea pierzării,
    a căror minte necredincioasă a orbit-o dumnezeul veacului acestuia, ca să nu vadă strălucind lumina Evangheliei slavei lui Hristos, care este chipul lui Dumnezeu.

  2. Foarte frumoasa povestioara! ^_^

    Intr-adevar, pacea nu se poate gasi oriunde si oricum, mai ales pentru cei care sunt la o asemenea ananghie; unii oameni considera ca daca se duc la spovedit sau impartasit gata li s-au iertat pacatele si pana se duc urmatoarea data (daca se mai duc) uita pur si simplu de D-zeu…

Lasă un răspuns

